Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden Massage in Bedrijf

Artikel 1. Definities

1.1. Massage in Bedrijf: de opdrachtnemer, handelsnaam van het bedrijf M&A Velthuizen, geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 77334353;

1.2. Dienstverlening: de te leveren diensten als omschreven in de Opdrachtovereenkomst. Over het algemeen: behandelingen (stoel-)massage op locatie en aanvullende diensten;

1.3. Opdrachtgever: de wederpartij voor wie de Dienstverlening wordt uitgevoerd;

1.4. Werknemer: een personeelslid of relatie van de Opdrachtgever die de Dienstverlening ontvangt;

1.5. Masseur: degene die in opdracht van Massage in Bedrijf de Dienstverlening uitvoert;

1.6. Opdrachtovereenkomst: een schriftelijke overeenkomst tussen Massage in Bedrijf en de Opdrachtgever waarin afspraken zijn vastgelegd omtrent de Dienstverlening en vergoedingen.


Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1. Op alle offertes en overeenkomsten tussen Massage in Bedrijf en Opdrachtgever zijn, onder uitdrukkelijke uitsluiting van andere algemene of inkoopvoorwaarden, uitsluitend deze Algemene Voorwaarden van toepassing.

2.2. Acceptatie van een offerte of Opdrachtovereenkomst of anderszins tot stand komen van een overeenkomst houdt in dat de Opdrachtgever de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden heeft aanvaard en afstand doet van de toepasselijkheid van eventuele algemene of inkoopvoorwaarden van de Opdrachtgever.

2.3. Indien Opdrachtgever in een acceptatie van een offerte voorbehouden of wijzigingen ten opzichte van die offerte aanbrengt, komt de overeenkomst pas tot stand indien Massage in Bedrijf aan de Opdrachtgever schriftelijk bevestigd heeft met deze afwijking van de offerte in te stemmen.


Artikel 3. Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden

3.1. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn slechts van kracht indien deze schriftelijk door Massage in Bedrijf zijn bevestigd.

3.2. Als van één of meer bepalingen in de Algemene Voorwaarden wordt afgeweken blijven de overige bepalingen onverkort van kracht.

3.3. Wanneer door Massage in Bedrijf gedurende kortere of langere tijd afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden op enig punt en/of onderdeel uitdrukkelijk of stilzwijgend zijn toegestaan, laat zulks het recht van Massage in Bedrijf op directe en strikte naleving van de Algemene Voorwaarden voor de toekomst onverlet. Ook indien Massage in Bedrijf één of meer bepalingen uit deze voorwaarden gedurende een periode niet strikt heeft toegepast, kan de betrokken Opdrachtgever hieraan geen rechten ontlenen voor de toekomst.


Artikel 4. Wijziging van een Opdrachtovereenkomst

4.1. Wijzigingen in een Opdrachtovereenkomst zijn slechts van kracht indien deze schriftelijk door Massage in Bedrijf zijn bevestigd.

4.2. In een Opdrachtovereenkomst kunnen, behoudens het bepaalde in artikel 4.3, slechts tussentijdse wijzigingen plaatsvinden met wederzijds goedvinden dan wel rechterlijke tussenkomst.

4.3. Het in dit artikel bepaalde laat onverlet het recht van Massage in Bedrijf om ten gevolge van wettelijke regelingen de Dienstverlening en/of voorwaarden tussentijds te wijzigen. Massage in Bedrijf is gerechtigd eventuele direct of indirect uit wettelijke regelingen voortvloeiende extra kosten met ingang van de eerstvolgende factuurdatum aan de Opdrachtgever door te berekenen.

4.4. Massage in Bedrijf behoudt zich het recht voor de tarieven, Dienstverlening en/of voorwaarden tussentijds te wijzigen. Massage in Bedrijf zal de Opdrachtgever tenminste 60 dagen vooraf over de voorgenomen wijzigingen informeren. De Opdrachtgever wordt geacht met de wijzigingen te hebben ingestemd tenzij de Opdrachtgever Massage in Bedrijf binnen 30 dagen na de kennisgeving van het tegendeel heeft bericht.


Artikel 5. Duur van de Opdrachtovereenkomst

5.1. Tenzij in de Opdrachtovereenkomst anders is bepaald is deze voor onbepaalde tijd en geldt voor beide partijen een opzegtermijn van 30 dagen, ingaande op de datum van ontvangst van de schriftelijke opzegging.

5.2. Indien in de overeenkomst een bepaalde contractperiode is overeengekomen, wordt de overeenkomst aansluitend daarop stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd als beschreven in artikel 5.1.


Artikel 6. Uitvoering van de Dienstverlening

6.1. Massage in Bedrijf heeft de vrijheid om de Dienstverlening geheel of gedeeltelijk door derden te laten uitvoeren. Opdrachtgever kan Massage in Bedrijf niet verplichten om gedurende de contractuele periode dezelfde personen voor de Dienstverlening in te zetten.

6.2. In geval van ziekte, verlof of andere redenen van verhindering tot het leveren van de in de Opdrachtovereenkomst genoemde Dienstverlening zal Massage in Bedrijf al het mogelijke doen om voor vervanging zorg te dragen.

6.3. Massage in Bedrijf heeft het recht om, zonder last of ruggespraak met de Opdrachtgever, een Werknemer advies te geven ten aanzien van houdingscorrectie en lichamelijke gesteldheid. Massage in Bedrijf kan een Werknemer gevraagd en ongevraagd adviseren een medicus te raadplegen.


Artikel 7. Verzuim van de Opdrachtgever

7.1. Indien de Dienstverlening door verzuim van de Opdrachtgever of door overmacht aan zijn zijde wordt vertraagd, kan door Massage in Bedrijf het volledig overeengekomen bedrag in rekening worden gebracht. Hieronder begrepen de reeds voor deze opdracht gemaakte kosten en onverminderd het recht om verdere kosten, schade en interesten te vorderen.

7.2. Voor zover in de Opdrachtovereenkomst geen behandelschema is vermeld, zal Massage in Bedrijf de Dienstverlening uitvoeren volgens een voor Massage in Bedrijf gangbaar behandelschema.

7.3. Voor de hantering van een behandelschema komt in ieder geval verhindering, het niet reageren of niet verschijnen van de werknemer zoals bedoeld en omschreven in artikel 8.3 voor rekening en risico van de Opdrachtgever. Ook het niet invullen van behandelmomenten is voor rekening en risico van de Opdrachtgever.


Artikel 8. Annulering

8.1. Annulering van afspraken betreffende individuele Werknemers dienen minimaal 24 uur voor aanvang van het afgesproken tijdstip te geschieden.

8.2. Annulering van (een deel van) een Opdrachtovereenkomst dient uiterlijk 7 kalenderdagen voor aanvang van de afgesproken dag te geschieden, tenzij anders is overeengekomen. Daarbij brengt Massage in Bedrijf maximaal 25% van de overeengekomen vergoeding in rekening, onverkort haar recht op betaling van alle in deze door haar gemaakte kosten (kosten van voorbereiding, inhuren van derden, provisie e.d.).

8.3. Als de annulering niet of niet op tijd geschiedt, is Massage in Bedrijf gerechtigd de betreffende Dienstverlening in rekening te brengen.


Artikel 9. Verantwoordelijkheden Opdrachtgever

9.1. Opdrachtgever stelt een geschikte ruimte beschikbaar voor de uitvoering van de overeengekomen Dienstverlening.

9.2. Opdrachtgever stelt aan Massage in Bedrijf een contactpersoon ter beschikking inzake aan de Dienstverlening gerelateerde vraagstukken.

9.3 Opdrachtgever zorgt ervoor dat zowel de contactpersoon als de Werknemers op de hoogte zijn van de te leveren Dienstverlening, werkwijze en de duur van de Opdrachtovereenkomst.

9.4. Opdrachtgever is niet gerechtigd om binnen 6 maanden na beëindiging van een Opdrachtovereenkomst met Massage in Bedrijf een contract te sluiten met personen die door Massage in Bedrijf bij de Opdrachtgever zijn ingezet.

9.5. Opdrachtgever betaalt aan Massage in Bedrijf een bedrag van € 1.500 voor iedere dag dat het bepaalde in lid 4 van toepassing is.


Artikel 10. Tarieven en prijswijzigingen

10.1. Massage in Bedrijf levert de Dienstverlening tegen de overeengekomen tarieven.

10.2. Massage in Bedrijf behoudt zich het recht voor de tarieven tussentijds te wijzigen conform artikel 4.4 van deze Algemene Voorwaarden.


Artikel 11. Geheimhouding

11.1. Massage in Bedrijf behandelt alle informatie over de Opdrachtgever, diens bedrijf, bedrijfsvoering, arbeidsomstandigheden en alle overige relevante informatie die zij verkrijgt bij de uitvoering van de Dienstverlening vertrouwelijk en verstrekt deze informatie niet aan derden.


Artikel 12. Facturering en betaling

12.1. Massage in Bedrijf factureert de uitgevoerde werkzaamheden aan de Opdrachtgever binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na het verstrijken van de maand waarin de werkzaamheden zijn verricht. Massage in Bedrijf factureert eenmalige opdrachten direct na afloop van de werkzaamheden.

12.2. Tenzij anders overeengekomen dient de Opdrachtgever binnen 30 dagen na factuurdatum, zonder enig beroep op verrekening, aan Massage in Bedrijf te betalen.

12.3. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de Opdrachtgever in verzuim. De verplichting van Massage in Bedrijf tot het verlenen van diensten wordt met ingang van de datum waarop de betalingstermijn is verstreken opgeschort, terwijl de Opdrachtgever met ingang van die datum over het openstaande bedrag de wettelijke rente is verschuldigd.

12.4. Alle buitenrechtelijke incassokosten komen voor rekening van de Opdrachtgever. Daaronder vallen de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, vastgesteld overeenkomstig de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.


Artikel 13. Aansprakelijkheid

13.1. De aansprakelijkheid van Massage in Bedrijf voor schade voortvloeiend uit de verrichte diensten is beperkt tot het bedrag dat de assuradeuren van Massage in Bedrijf in het betreffende geval uitbetalen, dan wel tot het bedrag dat Massage in Bedrijf ter zake daadwerkelijk op derden verhaalt.

13.2. De Opdrachtgever vrijwaart Massage in Bedrijf voor aanspraken van derden, waaronder begrepen de Werknemers van de Opdrachtgever tijdens of na hun dienstverband met Opdrachtgever, alsmede de relaties van Opdrachtgever waarvoor de Dienstverlening is uitgevoerd.

13.3. Massage in Bedrijf is niet aansprakelijk voor het niet, niet tijdig of niet geheel nakomen van haar verplichtingen ten gevolge van tekortkomingen en/of omstandigheden die niet aan Massage in Bedrijf kunnen worden toegerekend.

13.4. De Masseur die de Dienstverlening uitvoert bij de Opdrachtgever is als zelfstandig ondernemer direct aansprakelijk voor de kwaliteit van de diensten en heeft daarvoor een adequate verzekering afgesloten.


Artikel 14. Tussentijdse ontbinding

14.1. Ieder der partijen is, onverminderd het recht op vergoeding van kosten, schade en interesten, gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang tussentijds te ontbinden bij aangetekende brief, indien:

1. de wederpartij één of meer van haar verplichtingen niet is nagekomen en nalatig is aan haar verplichtingen te voldoen binnen een aan haar bij aangetekende brief voor nakoming gestelde termijn.
2. ter zake van de wederpartij faillissement of surseance van betaling wordt aangevraagd of verleend, dan wel maatregelen worden getroffen die duiden op beëindiging of staking van de onderneming.
3. de Opdrachtgever komt te overlijden, onder curatele wordt gesteld dan wel in liquidatie mocht komen te verkeren.

14.2. Massage in Bedrijf is gerechtigd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst met onmiddellijke ingang tussentijds te ontbinden indien zij dit ingevolge wettelijke regelingen of op basis van deze Algemene Voorwaarden redelijkerwijs noodzakelijk acht.